RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mandag Morgen lansert

Sist oppdatert:
Mandag Morgen satte preg på mandagens mediebilde. Ukebrevet ble lansert i 1500 eksemplarer og skal til beslutningstagerne.

Allerede fra første dag klarte Mandag Morgen å sette preg på dagsorden. Spesielt artikkelen om at nordmenn ønsker økt arbeidsinnvandring ble fulgt opp i flere medier. Både Aftenposten og NRK bragte informasjonen videre ut i verden.

Foruten artikkelen om arbeidsinnvandring inneholdt første utgave også artikler om Stortingets overkjøring av regjeringen, utfordringer for reiselivet, medieetikk, EØS-avtalen og dens mangler og problemer med innovasjonstenkning her i landet.

Mandag Morgen etableres etter mønster av det danske «Ugebrevet Mandag Morgen» som har blitt en suksess, siden starten i 1989. En norsk-dansk tenketank-organisasjon med over 60 analytikere og journalister står bak den norske og danske utgaven. Ansvarlig redaktør i Norge er Terje Osmundsen. Med seg har han åtte skribenter og researchere.

Artiklene i bladet er ikke signert, men alle bidragsytere er listet opp. I tillegg til redaksjonen, har Osmundsen fått med seg Janne Maaland Hatlary, Bente Sollied Hansen, Bernt Stilluf Karlsen, Stein Ringen og Harald Magnus Andreassen som inspiratører.

Osmundsen er leder for konsulentselskapet Preview, har vært Høyre-politiker og forlagssjef. De siste årene har han forsøkt å få norske toppledere til å kjøpe fremtidsanalyser.

Målgruppen for det nye ukebrevet er beslutningstagere. Abonnenter må betale 4750 kroner i året for å motta innsikten. På i overkant av 20 A4-sider får mandagsklubben av næringslivsledere, politikere og byråkrater sin ukentlige dose. Første opplag var på 1500, men det meste av dette var gratiseksemplarer.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere