RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Maten som brenner fett

Sist oppdatert:
Her er listen over frukten, bærene og grønnsakene som er bra for fettforbrenningen.

(SIDE2): Du kan fråtse i sommerens delikatesser uten å legge på deg, skriver svenske Expressen. Godsakene er i tillegg gunstig for forbrenningen din, mener den svenske ernæringsfysiologen.

Det fins altså mat som gjør at kroppen brenner fett uten at du anstrenger deg, mener den svenske ernæringsfysiologen Fredrik Paulún.

- Vannmelon inneholder aminosyren citrullin som øker kroppens fettforbrenning. Bringebær inneholder bringebærketon som øker frisettingen av fett fra fettcellene.

- Rent teoretisk holder det med 50 til 100 gram bringebær og en skive vannmelon per dag for å få effekten, mener ernæringsfysiologen.

Her er hans liste over matvarer og krydder det kan være gunstig å få i seg for å øke forbrenningen;

Bringebær

Vannmelon

Hvitløk

(Øker leverens energiforbruk)

Laks

Sild

Kaffe

Grønn te
(Om du drikker to til tre store kopper forbrenner du opptil 100 ekstra kalorier om dagen)

LES OGSÅ: Slik forbrenner du mest fett på treningen

Chili
(Hever kroppstemperaturen. Det blir som å «fyre for kråka»)

Sennep

Ingefær

Pepperrot

Pepper

Kanel

LES OGSÅ:

Snarveien til slank kropp

Spis deg brun

Vil du lese liknende saker? Følg med på helseseksjonen hver dag; SIDE2 - Helse, trening og velvære

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere