McDonalds-måltid ble avbrutt av fluer

Foto: Ninja Ulvestad Pettersen (Privat)

- Det var utrolig ekkelt. Det var fluer overalt, forteller Ninja Ulvestad Pettersen.

Halvveis i måltidet måtte hun og barna avbryte måltidet på McDonalds på Mosseporten mandag ettermiddag, skriver Moss Avis.

- Fluene landet på maten vår og i ansiktene våre. Vi holdt på å svelge flere da de landet på maten på vei inn i munnen, forteller Pettersen.

Da hun tittet seg rundt i lokalet, la hun merke til at det var klistret opp fluepapir flere steder, både i vinduet og på lampeskjermene. Disse var helt dekket av døde fluer.

- Det var jo helt klart at de visste om flueproblemet, sier Pettersen.

Hun har selv jobbet på en hurtigmatrestaurant tidligere, og mener McDonalds-restauranten burde vært stengt til problemet med fluene var løst.

- Det var utrolig ekkelt, kvalmen tok helt overhånd, vi har aldri opplevd maken, sier hun.

Skal sjekke saken nærmere
Margaret Brusletto er PR- og kommunikasjonsansvarlig for McDonalds på Mosseporten, men hun var uvitende om flueproblemet.

- Hvilke rutiner har McDonalds i slike tilfeller?

- Jeg kjenner ikke til denne saken, men det høres ikke bra ut. Jeg vet ikke mer før jeg får snakket med restaurantlederen, sa hun til moss-avis.no da hun ble konfrontert med opplysningene tidligere i kveld.

Klikk på bildet for å forstørre.

Foto: Ninja Ulvestad Pettersen

Noen timer senere hadde Brusletto dette å si:

- Anticimex har faste revisjoner hos oss i McDonalds, og ved forrige revisjon for et par uker siden ble det oppdaget noen fluer i restauranten. Det ble satt opp såkalte lysceller som skulle ta knekken på fluene, sier hun.

- Hva med fluepapiret?

- Nei, det er dessverre ikke en del av våre rutiner, det er nok bare noen som prøvde å hjelpe til, det er rett og slett en feil som har skjedd hos oss, sier Brusletto.

- Men fluene er jo ikke blitt borte, hva skjer nå?

- Restaurantsjefen skal se på dette i morgen, og kanskje tilkalle skadedyrfirmet for å få satt inn flere lysceller.

Klage til Mattilsynet
McDonaldsgjest Pettersen er i hvert fall helt sikker på én ting:

- I morgen skal jeg ta kontakt med Mattilsynet, for dette må jo ordnes opp i.

Jorunn Aasgaard Grini er seksjonssjef for Mattilsynet i Ytre Østfold, og er klar til å ta imot tips om uregelmessigheter på serveringssteder.

- Vi er avhengig av disse tipsene fra publikum. Det er virksomhetens ansvar å hente inn et skadedyrfirma som kan gjøre noe med problemet. Det er selve årsaken til problemet som må fjernes, understreker Grini.

Les flere saker i Moss Avis

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.