*Nettavisen* Nyheter.

Med «frysedisk-logo» på brystet

Brann-logoen får stryk fra en gruppe eksperter som har vurdert om logoene til de 14 eliteserielagene i fotball fungerer som de skal.

Det var Vålerenga på nett (VPN) som bestemte seg for hvor godt VIFs egen logo fungerer. Dermed ble ett panel satt ned, bestående av reklame- og merkevarefolk, skriver Kreativt Forum.

Langt ned på lista
Panelet bestående av fire personer gikk gjennom de 14 klubbenes logoer, og tildelte hver logo fra 1 til 10 poeng - der 10 poeng er toppscore.

Dette er hva dommerne hadde å si om Branns logo:

Erik Heisholt (Shnel & Melnychuck):
- Ser ut som et klistremerke på en badeball i en billig leketøysforretning. 4

Trond Vestengen (Ogilvy):
- Denne logoen mangler bare en hale, så hadde det blitt en fin fisk. Men noen fin fotballogo er det ikke. 2

Thorbjørn Ruud (Try):
- Dette ser ut som en logo som hører hjemme på frysediskprodukter. Fiskegrateng kanskje? 4

Pål Wehus (Recommended):
- Er det en amerikansk fotball? Kjedelig. 4

Hva panelet mener om de øvrige klubbene kan du finne på VIFs egne nettsider.

Til sammen fikk Branns logo 3,25 poeng og dermed havnet på en 11. plass - 4,25 poeng bak vinneren VIF.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.