RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mediapost vs. Posten fra våren 2004

Sist oppdatert:
Det nye distribusjonsselskapet til Orkla, A-pressen og Aftenposten regner med å starte distribusjon av flere fagblader på Østlandet våren 2004.

Mediapost er opprettet av Orkla Media, A-pressen og Aftenposten. Det tar på sikt mål av seg å distribuere aviser, blader og bøker til store deler av Norge i konkurranse med blant annet Posten Norge.

I løpet av 2004 regner selskapet med å dekke storparten av Sør-Norge, opplyser distribusjonsdirektør Per Iversen i Aftenposten til NTB.

Mediapost skal bruke teknologi fra det felleseide selskapet Distribution Innovation (DI). Løsningene fra DI brukes i dag for distribusjon til vel 1,5 millioner innbyggere.

- Planene for Mediapost har vi arbeidet med i vel tre år. Vi tok sikte på å starte virksomheten i disse tider. Prisøkningen på bladporto som Posten Norge skal gjennomføre, har bare fremskutt starten for det nye selskapet med noen måneder, sier Per Iversen til NTB.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere