*Nettavisen* Nyheter.

Medieorganisasjoner skrinlegger samarbeid

Fagpressen har snakket om å inngå et samarbeid med Mediebedriftenes Landsforening, men skrinlegger planene fordi tiden ikke er moden.

20.06.08 11:05

Ifølge Kampanje dropper de tanken på å gå inn i Mediebedriftenes Landsforening (MBL), og avbryter samtalene som har pågått om dette.

– Styret har konkludert med at tiden ikke er moden og at det ikke er grunnlag for tettere samarbeid, sier administrerende direktør Even Trygve Hansen til Kampanje.

Fagpressen ønsket å skape en slagkraftig og bred medieorganisasjon i form av en paraplyorganisasjon som kunne fronte saker av felles interesse uansett mediegruppe, men konkluderer med at de har et inntrykk av at det er og blir avisene som er førsteprioritet for MBL.

Kampanje melder at utgangspunktet for forhandlingene var at man så at det kunne ligge positive synergier og muligheter i et kollektivt MBL-medlemskap, hvor bladene etter behov kunne få styrket tjenestetilbudet gjennom Mediebedriftene.

– De områdene det i utgangspunktet var snakk om var tariffbistand, tjenester knyttet til lønnsforhandlinger, samt service- og administrasjonssiden, sier Even Trygve Hansen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.