RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Menn valgte syden-tv

Sist oppdatert:
TV3s nye Charterfeber samlet like mange seere som Robinson. Og det var flest menn som fulgte programmet.

(SIDE2:) I snitt var det 239.000 som fulgte med på «Charterfeber» da det hadde premiere søndag. Dette ga en markedsandel på hele 16,5 prosent, noe som er svært høyt i TV3-sammenheng.

På det meste ble skråblikket på nordmenns sydenliv fulgt av 290.000 seere.

  • Side2 tv-guide følger realityseriene her

- Sterkt for TV3

- Dette er på høyde med premieren på siste sesong av Robinsonekspedisjonen høsten 2004 (258.000 seere), og det er meget sterkt for et helt nytt konsept som Charterfeber, sier programdirektør Hans Peter Hognestad i en kommentar.

Suksess hos menn

I tidsrommet Charterfeber ble sendt, var TV3 Norges nest største tv-kanal i aldersgruppen 15 til 49 år med en markedsandel på 21,6 prosent.

Programmet scoret veldig høyt hos menn, med menn i alderen 18 til 39 år som beste målgruppe, opplyser TV3 til Side2.

Party og familiekaos

I første episode av programmet fulgte vi familiefaren med tre barn og en nabokompis på slep, pensjonistgruppen med en tidligere idrettsutøver som guide, og jentegjengen som ga bånn gass allerede før de ankom Grand Canaria.

I neste episode treffer vi storfamorfamlien som reiser på ferie med til sammen syv barn. Pensjonistgruppen reiser på marked, familiefaren og nabokompisen blir jaget fra frokostbordet på hotellet og får alarmen til å gå i en butikk.

Jentegjengen begynner dagen rolig ved bassengkanten, men ender dagen fuktig nok med wet t-shirt-konkurranse.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere