RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mer toppdesign fra H&M

Sist oppdatert:
13 norske H&M-butikker får neste torsdag inn klær designet av Matthew Williamson. Se bilder!

(SIDE2): H&M satser stort på Norge denne våren. Hele 13 norske butikker fra den svenske kleskjeden kommer til å selge klær signert den britiske kjendisfavoritten Matthew Williamson.

Siste nytt fra Side2: Sjekk forsiden akkurat nå!

På verdensbasis er det omtrent 200 butikker som vil selge klærne. Kolleksjonen består av alle sesongens nøkkelplagg, fra skinnjakker til skulpturelle kjoler og jumpsuits, og vil finnes i utvalgte butikker fra neste torsdag, 23. april.

SE BILDER AV KOLLEKSJONEN NEDERST!

I år som i fjor?
Forbered deg på knallfarger og påfuglfjærmotiv. Flere av klærne er lekre og her er det mange kupp å sikre seg.

Problemet blir bare at det helt sikkert i år, som i fjor, er veldig mange andre som også kommer til å ville sikre seg disse plaggene.

I fjor sommer gikk halve landets jenter rundt med likt Marimekko-mønster på kjolene, toppene og bikiniene sine. Det er ikke like mye stas å ha en flommende og fantastisk Matthew Williamson-kjole på fest når tre andre der også har det. I lik farge og alt.

Les: H&M + Marimekko

Ikke fest uten skinnvest
Men det finnes nøytrale ting her også, og en turkis kardigan er ikke å forakte, spesielt når vi blir brune. Våre favoritter er den svarte skinnvesten og det blå skjørtet. Og den gule toppen (for de som kler fargen). Sistnevnte kommer også i sjokkrosa.

Britisk designer
Matthew Williamson gikk ut av den prestisjetunge kunst- og designskolen Central St. Martins i London i 1994, og er kjent for sine fargerike kolleksjoner.

Les: Her er H&Ms nye gjestedesigner

Den første designjobben hans var et frilansprosjekt for motehuset Marni.

I tillegg til sine egne kolleksjoner har Williamson siden 2005 vært kreativ leder og hoveddesigner for det italienske motehuset Emilio Pucci.

Stjernespekket debutvisning
I februar 1997 dannet Matthew Williamson sitt eget designmerke oppkalt etter han selv, og sommeren samme år debuterte han med sin første visning, som han kalte «Electric Angels».

På catwalken hadde han stjernemodeller på rekke og rad som sørget for at visningen ble lagt merke til: Jade Jagger, Kate Moss, Helena Christensen og Diane Kruger.

Stjernefavoritt
Sienna Miller, Keira Knightley og Helena Christensen er blant hans beste venner, og de bruker klærne hans flittig.

- Klærne hans er alltid utsøkte og vakre med en spesiell vri, sier Sienna om designervennen, mens Helena Christensen har uttalt:

- Jeg visste at jeg elsker alt han gjør med det samme jeg så Matthews klær. De er som sjeldne antikviteter.

Spørs om hun fortsatt mener det når måneden er omme og alle går rundt i «sjeldne antikviteter» fra H&M.

Les: Hvem er Matthew Williamson?

- Særpregede ikonplagg
- Jeg hadde lyst til å lage en sterk urban kolleksjon kombinert med varemerkets kjente symboler og former. Det har vært fascinerende å gå gjennom arkivene mine for å plukke ut de mest særpregede ikonplaggene og deretter omarbeide dem for H&M. Farge er et avgjørende aspekt ved min stil. Kolleksjonen har en ånd som er både attråverdig og dyrebar, sier Matthew Williamson i en pressemelding.

1855

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere