RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Microsoft: - Reklamen vil forbedre spillopplevelsen

(wallpapers.3yen.com)
Sist oppdatert:
Microsofts programmeringsjef hevder spillerne ikke har noen grunn til å frykte de kommende annonsene på Xbox 360.

(Spill): Onsdag ble det kjent at Microsoft har planer om å bringe Silverlight-teknologien til Xbox 360.

Silverlight tillater annonsører å levere interaktive, sammen-koblede nettkampanjer på tvers av en rekke forskjellige plattformer.

- Media med Silverlight under panseret kommer til å se ut på Xbox 360 som annonserer i en nettleser, sier Sean Alexander, sjef for Microsofts Advertising Business Group, til nettsiden MediaPost.

Planene har ført til store diskusjoner blant spillerne, blant annet om hvordan annonsene vil se ut og hvordan de blir synlig på dashbordet til Xbox 360.

Microsofts programmeringsjef Larry Hryb, bedre kjent som Major Nelson via sin populære blogg, har svart på tiltale og hevder at annonsene vil være en forbedring av nettjenesten for brukerne.

- Dere trenger ikke å bekymre dere for en kjempemessig strøm av annonser tverst over dashbordet. Et av våre kjerneprinsippet er å forbedre, ikke forstyrre spillopplevelsen, skriver Hryb på nettsiden.

Programmeringsjefen forklarer videre at annonsene vil bli en organisk del av menysystemet.

- Ingen ønsker å forvandle dashbordet til noe som ser ut som Shibuya Crossing. Det er ikke bra for noen, skrier Hryb.

Microsoft har foreløpig ikke illustrert hvordan de kommende annonsene kan komme til å se ut, hvordan de vil «berike spillopplevelsen» eller kommentert om betalende gullmedlemmer på Xbox Live også blir rammet av reklamene.

På forsiden av Spillmagasinet finner du flere saker om spill.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere