Mindre Flax for Norsk Tipping

I løpet av første halvår i år har det blitt solgt 2 360 000 færre Flax-lodd enn i samme periode i fjor.

Dette har ført til en tapt omsetning for Norsk Tipping på 59 millioner kroner. Konkurrenten Norske Spill har tatt store andeler av skrapeloddmarkedet, med skrapeloddet Yezz!, siden nyttår. Blant annet har tung markedsføring gitt resultater for konkurrenten til Norsk Tipping.

- Flax var jo tidligere alene i markedet, men nå som Norske Spill selger sitt konkurrerende produkt er det ikke naturlig at det merkes på omsetningen, sier pressetalsmann hos Norsk Tipping Roar Jødal til Næringsliv 24.

Lotto, landets største spill, har de siste årene hatt en nedgang i omsetning. Men økt topp-premie, ny ekstratrekning og økning i rekkeprisen har bidratt til å snu utviklingen. Hele 1,7 milliarder kroner ble brukt på Lotto i løpet av første halvår. I tillegg satset vi 717 millioner kroner på Viking Lotto.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.