RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Mobilkrig under 200 kroner

(Crestock)
Sist oppdatert:
Flere aktører lokker nå med fri mobilbruk ut året for under 200 kroner. Forbrukerombudet ber folk lese vilkårene før de bestemmer seg.

[Mobilen.no]: Tele2 slår One Call Gavepakka med nytt tilbud.

One Call skapte blest i markedet da de lanserte Gavepakka i forrige uke. For et engangsbeløp på 199 kroner får nye og eksisterende kunder fri mobilbruk ut året.

Nå svarer Tele2 med nøyaktig samme mynt, og lanserer Superdeal som også gir deg fri mobilbruk ut året – for 189 kroner.

- Dette tilbudet er en julegave vi gir i dag og som varer helt frem til nyttårsaften. Pakken innebærer at du som kunde i prinsippet kan bruke mobilen din så mye du vil i Norge. Et bedre tilbud finner du ikke som privatkunde, sier salgs- og markedsdirektør Christian Sæterhaug i Tele2.

Tilbudet er tilgjengelig for både nye og eksisterende Tele2-kunder. Når året er omme beholdes Superdeal-abonnementet, men uten bindingstid. Det er altså ingenting i veien for å skifte til Superdeal nå, og skifte tilbake igjen til ditt gamle abonnement etter nyttår.

Nye kunder må overføre et mobilnummer for å benytte seg av tilbudet. En hastighetsbegrensning etter 5 GB datatrafikk per kalendermåned er også gjeldende.

Etter nyttår vil Superdeal koste 199 kroner i måneden, og inkludere 500 ringeminutter, 500 SMS og 500 MB datatrafikk. Abonnementet videreføres automatisk med mindre du aktivt bytter til et annet abonnement.

Til sammenligning har One Call Folkepakka i skrivende stund kun 400 ringeminutter, 400 SMS og 400 MB datatrafikk for samme pris.  

Forbrukerombudet: - Kjempefint for kunden
Bente Øverli, nestleder i Forbrukerombudet, sier til Mobilen.no at de samme rådene gjelder ved slike kampanjer som ved valg av abonnement på andre måter, nemlig at man må sjekke eget forbruk for å ta riktige valg.

- Man bør se på fakturaen. Det kan være man har et ganske annet forbruksmønster frem til jul - er det noe man kommer til å fortsette med? Man bør ikke tenke automatisk at det er best, men gjøre egne vurderinger, sier Øverli.

- Det er typisk med kampanjer for å ta nye kunder fra et marked som er mettet. Vi vil nok se flere av denne typen kampanjer fremover, og det er jo kjempefint for forbrukerne. Men husk å les vilkårene også, anbefaler hun.

Sterke reaksjoner
One Calls markedssjef reagerer sterkt på Tele2s lansering:
– Et håpløst plagiat fra en desperat aktør!

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere