*Nettavisen* Nyheter.

Nå er Side3 lansert

Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

I dag lanserte Nettavisen og Hjemmet Mortensen Side3 - et magasin for menn på nett.

16.09.10 15:26

I dag klokken 12 lanserte Mediehuset Nettavisen Side3. Mediehuset Nettavisen, som eies av Egmont og A-pressen, lanserer sammen med Hjemmet Mortensen det som blir Norges første livstilsmagasin for menn på nett.

- Med lanseringen av Side3 blir Mediehuset Nettavisen et komplett mediehus på nett. Nå har vi produkter rettet mot både menn og kvinner, i tillegg til hovedproduktet - Nettavisen, sier sjefredaktør Gunnar Stavrum i Mediehuset Nettavisen.

- Vi har sett at denne typen stoff fortjener sitt eget magasin, og sin egen innpakning og mulighet til å leve i ett annet tempo enn vår satsning på nyheter, sport og økonomi for Nettavisen, sier Stavrum.

Her finner du Side3

Side3 vil bestå av artikler og innhold fra magasinredaksjoner som Vi Menn, Mann, Jakt, Friluftsliv, HjemmePc og Gadgets, der sakene skal tilpasses Side3s målgruppe.

- Vi ser fram til å få vårt unike innhold ut til enda flere lesere på nett. Det forbrukerorienterte stoffet er allerede godt ivaretatt på klikk.no, men med Side3 får vi en ny og stor arena for de gode reportasjene som vi har så mange av, sier direktør og ansvarlig redaktør for virksomhetsområdet Mann i Hjemmet Mortensen, Alexander Øystå.

Utgavesjef for nettstedet blir Lars Wærstad, som har jobbet i TV 2s Sone2 og God Kveld Norge. I tillegg har han vært utgavesjef for Spillmagasinet.no i flere år.

- Handler om å slappe av
- Side3 handler om å slappe av, drømme seg vekk, le og la seg underholde på nettet. Sammen med redaksjonene i Mann, Vi Menn, Gadgets og Villmarksliv har vi jobbet knallhardt med Side3 de siste ukene, og jeg tror Nettavisens og Side3s lesere vil bli svært fornøyde med innholdet vårt.

- Vi kan si vi ligger et sted mellom GQ, FHM og Esquire, med selvfølgelig en god del norsk virkelighet plassert på toppen. Du vil finne saker om verdens råeste biler, fotballspillerne du ikke vil møte på banen, komikere bare menn liker, fjellklatring, skytevåpen til jakt, motetips og selvfølgelig nok en god dekning av damene menn er opptatt av, sier Wærstad.

Kent Jordet, salgssjef i Mediehuset Nettavisen, sier at Side3 er en effektiv annonsekanal som vil oppfyller markedets forventninger.

- Side3 lanseres med to store dominerende annonseformater. Det gir høy oppmerksomhet og sikrer god respons. Saker med stor dybde og interesse skaper et annet modus enn ved generell nyhetslesing på nett, og gir rom for stor påvirkningskraft, sier Jordet.

Nettavisen har fra før Norges største livstilsmagasin for kvinner, Side2, med 500 000 lesere hver uke.

Her finner du Side3

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.