*Nettavisen* Nyheter.

Nå kommer Mette-Marit-ølet

Foto: (Ølportalen/BrewDog)

Kronprinsessen får sitt eget brygg.

17.07.13 16:35

(SIDE2): Det er det britiske bryggeriet BrewDog som i disse dager kommer med det rojale ølet. Og ølet lanseres i passende tid til kronprinsparets felles 40-årsfeirng.

Norsk IPA
På bryggeriets nettside står det at ølet er en norsk IPA med tyttebærvri. Ølvarianten er siste tilskudd til serien som er baserer seg på «Hello My Name Is Ingrid» og beskrives som ikke fullt så uskyldig som det førsteinntrykket det gir. Noe som nok kan henge sammen med alkoholinnholdet på 8,2%.

På det norske nettstedet ølporttalen.no gjengis beskrivelsen av ølet slik:

«En forførerisk kropp av malt og en yppig mengde Citra, Nelson Sauvin og Bamling Cross humle har blitt lagt til friske norske tyttebær for å få fram ølets frekke avslutning Dette en eksplosjon i røde bær, som beste nytes med et imitert pust av aristokratisk arroganse og en dose ubunden optimisme.»

God på reklame
Om bryggeriet har hatt den kommende bursdagen i tankene, vites riktignok ikke.

- Jeg antar at dette er et reklamestunt, de er gode på både reklame og øl, sier Sammy Myklebust, en av seks bloggere i Ølportalen, til Side2.

Diverse øl fra BrewDog er å få tak i her i landet, via Vinmonopolet, men Myklebust sier at han ikke har smakt på kronprinsessens øl.

- Men jeg kan gå god for bryggeriet, selv om jeg ikke har smakt akkurat dette ølet, sier han.

De ansvarlige i BrewDog ønsket ikke å kommentere kronprinsesseølet ytterligere overfor Side2.

Slottet ønsker ikke å kommentere ølet overfor Side2.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag