RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Naken Kate Moss for Pirelli

(Faksimile/Vanity Fair)
Sist oppdatert:
Supermodellen kaster klærne i Pirelli kalenderen 2012. Men bildene kan du se allerede nå!

(SIDE2): Pirelli kalenderen for 2012, vil offisielt bli vist i New York 6. desember i år, men Vanity Fair gir deg nå en liten smakebit fra fotograferingen backstage. Kate Moss og 11 andre supermodeller fra hele verden ble fotografert til kalenderen.

Fotografert av eksen
Fotoshooten ble gjennomført på øya Corsica i slutten av mai. Den tradisjonsrike Pirelli-kalenderen er kanskje den mest prestisjefylte og glamorøse av sitt slag. Siden starten i 1964 har den kommet ut nesten hvert år, og hver gang har en ny fotograf stått bak kameraet. I år er det den italienske fotografen Mario Sorrenti som har tatt bildene, og det er første gang i historien at en italiensk fotograf har tatt bildene til den kjente kalenderen. Pirelli kalenderen 2012 er den 39. ende i rekken.

Kate Moss skal tidligere ha vært kjæreste med fotografen, som tok bildene av henne for Calvin Klein tidlig på 90-tallet. Senere har Moss betegnet Sorrenti som en nær venn.

Artikkelen fortsetter under bildet!

Hyllest til naturlig skjønnhet
Kate Moss' ferske nakenbilder er de siste nakenbildene som ble tatt av supermodellen, før hun i sommer giftet seg med sin kjære Jamie Hince. Han skal også ha blitt fotografert sammen med sin kone.

De andre lettkledte supermodellene i kalenderen er blant annet Milla Jovovich fra Ukraina, Isabeli Fontana fra Brasil, og de tyske supermodellene Saskia de Brauw og Lara Stone.

Kalenderen vil bli en hyllest til naturlig feminin skjønnhet, og sendes kun ut til Pirellis kunder og et utvalg av VIP-kjendiser.

Markedsføring
I 2011-utgaven av kalenderen var det motekongen Karl Lagerfeld som tok bildene. Den 78 år gamle motedesigneren som blant annet har designet for Fendi og Chanel, knipset en rekke frekke bilder. som du neppe først og fremst assosierer med bil og dekk. Men markedsføringen i forkant av slippet er enorm, og gir god pr. til dekkgiganten.

- Pirelli-kalenderen er absolutt en form for reklame, og presseomtalen denne får internasjonalt er enorm. Pirelli har klart å ta fatt i et litt harry og glamourmodell-aktig fenomen, og lagt til en kvalitetsdimensjon som forvandler dette til noe luksuriøst og uangripelig som anses som kunst, sa markedsdirektør Paal Tarjei Aasheim hos McCann i fjor.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere