Nedtur over grensen

Foto: Aftonbladet Bild (Scanpix)

Mediekjøpene falt med 16 prosent i Sverige.

22.04.09 11:18

Det ruller færre svenske kroner igjennom de svenske mediebyråene. Med det er tegn til bedring. Det er melder Resumé.

NA24 Propaganda - Norges største medienettsted

Fallet i mars er ikke like drastisk som i januar og februar. Da var fallet på henholdsvis 24 prosent og 21 prosent, sammenlignet med samme periode 2008.

I mars falt omsetningen hos de svenske mediebyråene med 16 prosent.

Det ble omsatt for drøye milliarden som er rundt 200 millioner svenske kroner dårligere enn fjoråret. De som mister minst omsetning er TV, regionsaviser og kino.

Meld deg på NA24 Propagandas nyhetsbrev

Totalt er nedgangen på 18 prosent for første kvartal, sammenlignet med 2008.

Har du et medietips - kontakt NA24 Propaganda

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.