RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nettannonser for over 100 millioner

Sist oppdatert:
Den store vinneren i annonsemarkedet i år er internett. De åtte første månedene i år solgte mediebyråene nettannonser for over 100 millioner kroner.

Økningen er formidable 44 prosent, noe som gjør nettet til den soleklart fremste annonsevinneren så langt i år, skriver Propaganda.

Tallene er hentet fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon, MIO, og viser hvor mye byråene samlet har formidlet til nettmediene. I tillegg kommer det enkelte nettsteds egne salgsavdelinger.

- Jeg mener det bare er et tidsspørsmål før nettet er større enn kommersiell radio, når det gjelder annonseomsetning. Det ligger nesten i sakens natur, sier MIO-leder Roar B. Sletner til Propaganda.

Fjorårets tall for kommersiell radio viste et salg på 135 millioner kroner de første sju månedene i år. Det var nesten dobbelt så mye som for nettavisene. Årets tall viser at nettmediene har knappet kraftig innpå og nå utgjør tre firedeler av radiomarkedet.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere