Gå til sidens hovedinnhold

Nettavisen kåret til årets samarbeidspartner

Norsk Tipping er ikke i tvil.

En gang i året deler Norsk Tipping ut priser til noen av sine samarbeidspartnere og kommisjonærer. I år gikk prisen for beste samarbeidspartner til Nettavisen/Amedia, som har vært partner av Norsk Tipping i mange år.

Dette lyktes

Kurt Leirvåg, sjef for Sportspill i Nettavisen og Amedia er veldig fornøyd:

– Det er ikke første gangen vi vinner pris, sier han til Nettavisen.

2020 var et spesielt år for hele verden. For de som vanligvis lever av å skrive om spilltips, sport og trav var det heller ikke helt A4:

– Det som vi har vært flinke på, også før korona, er å ta lykkespillene på alvor. Vi skriver vinnersaker etter hver trekning for eksempel. Verken Lotto eller VikingLotto ble rammet sånn sett av at det ikke var fotballkamper eller andre idrettsarrangementer i flere måneder, mens oddsen ble jo veldig skadelidende. Så det var en utfordring, forteller Sportspill-sjefen.

Hviterussland

En uke eller to var det nesten bare hviterussisk fotball som ble spilt i verden.

– Så det var spesielt, men da leverte vi tips på det. Men det var utfordrende, sier Leirvåg.

Les også: Nordmann vant andrepremien i Eurojackpot

– Også norske travbaner var stengt i omtrent to måneder, mens Sverige holdt åpent. Der hadde vi ellevill omsetning i den samme perioden. For hva skal folk gjøre på når alle ble beordret til å holde seg inne? spør Leirvåg med en liten latter.

Vinter og nye spill

Fremover håper nok alle og enhver at det blir en noenlunde normal sportsvinter. Så hva kan man se frem til hos Sportspill da?

– Vi har jo fått Fred Børre (Lundberg, tidligere kombinertløper, red.anm.) med på laget nå, forteller Leirvåg.

Les også: Blir Viktor Hovland Europas sterkeste kort i Ryder Cup?

– Klart, vintersport med han med i manesjen, blir bra.

Historisk har norske spillere vært vant til å gå for en HUB-variant – hjemme, uavgjort eller borte – enten på oddsen og lørdagskupongen. Nå er mulighetene uendelige, ikke bare på fotballspill, men også ellers.

– Og folk spiller på det. Så med vintersporten merker vi økende interesse, men det er mye å hente. Therese Johaug er knusende overlegen i alt som heter langrenn, men i fjor begynte man å ha spill med om hun vant med mer eller mindre enn 40 sekunder, for å gjøre det interessant for folk. Så det blir veldig spennende å komme inn i vintersesongen nå med en dobbelt olympisk mester i stallen, og med vinter-OL i Beijing skal vi få løftet omsetningen på vintersporten, lover Leirvåg.

Les også: Forbrukerne skriker etter det, og nå kan EU tvinge Apple til omfattende endring

– Når vi har vunnet prisen én gang, så har vi lyst til å vinne den flere ganger, avslutter han.