*Nettavisen* Nyheter.

New Deal leverer flest spotter til Gullmikrofonen

9. oktober arrangeres Gullmikrofonen, reklamebransjens radiokonkurranse. Det er New Deal som topper listen over antall innsendte arbeider.

20.06.08 11:04

Det er andre gang Gullmikrofonen arrangeres og 15 forskjellige reklamebyråer har sendt inn sine arbeid.

New Deal topper listen over antall innsendelser med totalt 20 arbeid i de forskjellige kategoriene, tett fulgt av Dinamo med 18. Nummer tre er JBR med 15 innsendte arbeider og på plassen bak TRY Reklamebyrå med 12 arbeider.

Totalt er det sendt inn 145 radiosnutter til konkurransen.

- Vi er meget godt fornøyd med årets oppslutning, som er større enn ved fjorårets konkurranse. Det viser at byråene tar radioreklame på alvor, og med den spennende utviklingen radiomarkedet nå er inne i, tror vi radio blir enda viktigere fremover, sier marketingsjef Nils Fredrik Sejersted i P4 i en pressemelding.

Gullmikrofonen kårer følgende kategorier:

Årets Spot

Årets Kampanje

Årets Radioutfordrer

Årets Produksjon

Årets Radioskuespiller

Alle de innsendte arbeidene nomineres av juryen til en shortlist, som igjen diskuteres på jurymøte før det stemmes frem en vinner i hver kategori. Den gjeveste prisen, "Årets Spot", kåres blant alle Sølvmikrofon vinnerene for perioden.

Juryen i Gullmikrofonen består av:

Henrik Hagelsteen (Ogilvy), Sigmund Falck (JBR), Stig Bjølbakk (New Deal), Janne Lysø (Leo Burnett), Tore Woll (Try), Bjarte Arneson (Dinamo), Eva Knutsen (BBDO), Espen Eckbo, Mona Wold (Westerdahls) og Andrè Jåtog (juryleder).

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.