*Nettavisen* Nyheter.

Norsk storseier

Kamer Qaka og Shåresh Ahmadi spilte da Norges G17-landslag knuste Hviterussland.

25.03.11 23:03

Det norske G17-landslaget med Vålerenga-spillerne Kamer Qaka og Shåresh Ahmadi i troppen spiller i disse dager andre runde i EM-kvalifiseringen. Fredag spilte Norge sin første kamp mot Hviterussland og vant til slutt hele 5-1 etter en noe tam start. Qaka spilte hele kampen og Ahmadi kom inn som innbytter.

- Vi åpnet veldig usikkert i dag og spilte med høye skuldre. Vi var ikke glitrende de første 20 minuttene, og det ble ikke bedre da de scoret på sin eneste mulighet i hele kampen. Men så bor det noe i de guttene her som gjorde at de klarte å heve seg og kom tilbake. De klarte å utfordre i bakrommet og da var de dem som ble usikre, oppsummerer landslagstrener Øivind Nilsen til fotball.no.

Søndag er Frankrike motstander for Norge.

- Hviterussland var ikke noe stort lag og vi må opp mange knepp mot Frankrike. Likevel er det lettere å jobbe etter en seier som dette. Nå er vi med i teorien helt inn uansett.

- Dette er kanskje ikke den beste franske årgangen, men de har en enorm løpskapasitet i tillegg til at de er atleter hele laget. De er store robuste gutter og vi må greie å stå i mot duellene mot dem, forklarer Nilsen.

Norge - Hviterussland 5-1 (3-1)
2. runde i EM-kvalifisering, Val de Chézine - Saint Herblain, 250 tilskuere

Gule kort: Ivar Erlien Furu, Veton Berisha - Norge. Evgeni Belyavski - Hviterussland.

Mål: 0-1 Pavel Savitski (22.min). 1-1 Ohi Kwoeme Omoijuanfo (29.min). 2-1 Martin Rønning Ovenstad (36.min) 3-1 Martin Rønning Ovenstad (40.min). 4-1 Veton Berisha (47.min). 5-1 Martin Rønning Ovenstad (56.min).

Norges lag (4-3-3): Øystein Øvretveit - Kristoffer Haraldseid, Marius Christopher Høibraaten, Ivar Erlien Furu - Kamer Qaka, Ole Kristian Selnæs (Lars Kallevik 63.min), Martin Rønning Ovenstad - Kjetil Kalve, Ohi Kwoeme Omoijuanfo(Shåresh Ahmadi 64.min), Veton Berisha (Kristoffer Haugen 76.min).

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.