RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Norsk Tipping vant sponsorligaen

Norsk Tipping er den mest kjente sponsoren av norsk fotball. Det viser en undersøkelse foretatt av sponsor- og analyseselskapet Sponsor Insight.

Sponsor Insight har summert opp årets fotballsesong for sponsorene i Tippeligaen, Adeccoligaen og landslagene.

Fotballsponsorer godt kjent

– Det viste seg at nordmenn er ganske bevisste på hvem som sponser fotball. I undersøkelsen har vi kun spurt et åpent spørsmål om hvilke bedrifter man forbinder med norsk fotball, sier Vegard Arntsen til Kampanje.

Tippeligaens hovedsponsor Norsk Tipping topper lista. 20,7 prosent av de spurte svarte at de forbinder tippegiganten på Hamar med norsk fotball.

Rema og Bama

Rema 1000 fulgte på plassen bak. Matgiganten var tidligere hovedsponsor for Rosenborg, men er i dag ute av klubben. NFF-sponsor Bama havnet på tredjeplass.

– Det er ikke så veldig mange overraskelser i resultatene, men det er interessant å merke seg at Rema 1000 faktisk er like sterkt forbundet med fotball som Bama er. Det viser styrken som ligger i et Rosenborg-sponsorat når de til og med ikke lenger er sponsor, sier Arntsen til Kampanje.

Plassering - svarprosent

1. Norsk Tipping 20,7

2. Rema 1000 14,8

3. Bama 14,6

4. Telenor 10,8

5. Hansa 7,8

6. Adecco 7,3

7. Hafslund 6,8

8. Statoil 6,4

8. Narvesen 6,4

10. DnB Nor 5,6

11. VG 5,4

12. Umbro 4,9

13. Tine 4,7

13. Sparebanken1 4,7

15. Nordea 4,5

16. TV 2 4,2

16. Gjensidige 4,2

18. Postbanken 4,0

18. Color Line 4,0

20. SAS Braathens 3,8

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere