RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Norwegian-kunder får dekket advokatutgifter

Sist oppdatert:
Oslo (NTB): Norwegian har nektet å betale erstatning til kunder som fikk erstatningsfly for Dreamlinerne. Nå har styret i Transportklagenemnda for fly besluttet å dekke advokatutgiftene for noen av klagerne.

– Vi har allerede sagt ja til å dekke utgiftene i en klagesak som vi vil få prøvd rettslig. Vi ønsker et par saker til slik at søksmålet får et bredest mulig grunnlag, sier styreleder Finn Haugen i Transportklagenemnda for fly til Aftenposten.

Haugen mener saken kan komme opp i tingretten i løpet av få måneder. Rettssaken blir dermed den første som nemnda har finansiert. Mens tidligere tvister er blitt løst før de har rukket å komme til domstolene, tror ikke Haugen at denne saken blir løst før en rettslig behandling.

Bakgrunnen for saken er problemene med Dreamliner-flygningene på Norwegians langdistanseruter. Mange reisende har måttet ta til takke med gamle, innleide erstatningsfly i stedet for de lovede.

Norwegian nekter å betale erstatning til en kunde som klagde på at han ikke fikk produktet han var lovet da han kjøpte reisen. Klagenemnda var enig og mente han burde få 10 prosent i rabatt, noe Norwegian ikke godtok. Selskapet mener det har oppfylt forpliktelsen med å bringe passasjerene til bestemmelsesstedet.

Norwegian stiller seg positivt til en rettslig avklaring av saken. (©NTB)

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere