RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

NTNU satser på TV-reklame

Utdanningsinstitusjonene satser utradisjonelt i kampen om studentene. Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) promoterer seg i disse dager ved hjelp av fjernsynsreklame.

NTNU bruker 1,2 millioner kroner på kampanjen som skal lokke fremtidige studenter til Trondheim.

Skal skape interesse
- TV er en av de kanalene som når ungdom best, sier informasjonsdirektør Anne Katharine Dahl til Universitetsavisa.

Ifølge Dahl har prøvevisninger for elever fra videregående skoler og ferske studenter ved NTNU tydet på at reklamefilmen treffer målgruppen.

- Målet er å skape interesse for å vite mer, slik at de i neste omgang søker etter informasjon om NTNU på internett eller bestiller informasjonsmateriell sier Dahl.

Reklamefilmen er regissert av Ole Martin Hafsmo og produsert av klapp Media. Hafsmo har tidligere blant annet jobbet med Bård Tufte Johansen, Harald Eia og Atle Antonsen med NRK-serien "Ut i vår hage".

Reklamefilmen sendes på TV2, TVNorge og TV3. Samtidig dukker annonser for NTNU opp på utvalgte nettsteder.

Internett og TV
NTNU har gjennomført spørreundersøkelser for å finne de beste kanalene for å nå ungdom.

- Undersøkelser som både vi og andre har gjennomført, viser at den i særklasse viktigste kanalen for å skaffe seg studieinformasjon er internett, sier Dahl.

Resultatene fra spørreundersøkelsene har blant annet ført til redusert bruk av avisannonser og kinoreklame, og økt fokus på internett og TV, skriver Universitetsavisa.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere