Ny rekord i usunt kosthold?

Foto: Paul Weaver (Mediehuset Nettavisen)

Alkohol, ferie, sykdom og motivasjon har likevel satt Side2 treningsteam litt tilbake.

21.05.10 12:39

(SIDE2): Treningseksperimentet nærmer seg slutten, og snart skal de fem treningsentusiastene få sin dom av personlig trener ved Elixia, Björn Östby.

Side2s treningsteam har i fire uker fulgt et treningsprogram satt opp av Östby. Vi har alle ulike mål, som å få bedre kondisjon, stramme opp mage rumpe, lår, bedre holdning, eller bygge muskler.

Bakgrunn: I form på 4 uker?

Les hvordan uke fire har gått for de fem forsøkskaninene.

Hvitt brød og rosévin
Vibeke Johnsen er fortsatt på jobb i Cannes, og selv om hun ikke får tid til noen trening får hun kjørt pulsen ved å løpe mellom ulike intervjuavtaler som til reporterens store fortivlese ofte foregår på samme tidspunkt.

Kostholdet er helle ikke av det sunneste slaget, og Johnsen har latt seg friste av både hvitt brød og rosévin.

«Jeg er fremdeles på jobb under filmfestivalen i Cannes der det føles jeg har satt ny rekord i usunt kosthold (gi meg aldri en baguette med skinke og ost igjen) og der man har tid til å sove omtrent fem timer hver natt. Energinivået er på laveste nivå og nå regner det også. Dagene har vært fullt av sterk kaffe med ekte sukker og hvitt brød, noen glass rosévin på slutten av dagen og et stressnivå for å rekke alt som ligger over normalen», skriver hun i teningsdagboken sin.

Les Vibekes treningsdagbok her.

- Iveren ikke like stor
Guro Holmene har ikke hatt problemer med å motiverer seg til å trene, men hun føler likevel at treningsgleden har falt betraktelig siden hun startet med treningsopplegget. Hun synder også oftere med kostholdet nå enn hun gjorde i begynnelsen, og hun tror det vil ta tid før hun får den «sommerkroppen» hun ønsker seg.

«Men hvorfor er det ikke like moro lenger? Jeg tror det har med å gjøre at jeg blir veldig fort lei av ting generelt. På den ene siden er jeg nå super glad fordi jeg føler meg både sterkere og mye mer opplagt. Kanskje også strammere i kroppen? Men selv om det er dette jeg vil oppnå, så er ikke iveren like stor lenger», skriver hun i treningsdagboken sin.

Les Guros treningsdagbok her.

Alkoholkalorier
Linn Sollied Madsen hadde problemer med vond hoft og knær i forrige uke, og var derfor litt bekymret for hvordan treningen skulle gå i uke 3. Hun fikk derimot en åpenbaring da hun kastet seg på elipsemaskinen, en maskin hun karakteriserer som mindre kjedelige enn tredemøllen.

Kostholdet har det derimot gått litt dårligere med.

«Jeg har også helt garanter brutt alle kostholdsrådene jeg har fått, med unntak av det om at jeg burde spise mer til frokost. Og selv da ble den anbefalte omeletten byttet ut med blant annet champagnefrokost på 17. mai (hos Bergens hyggeligste vertskap). Alle lovnader om et minimalt alkoholinntak ble glemt (ignorert), så det skulle jammen meg ikke forundre meg om jeg har lagt på meg når vi skal testes og veies i neste uke. Jaja, moro var det lell», skriver hun i treningsdagboken sin.

Les Linns treningsdagbok her.

Camilla Flaatten har vært på ferie i Frankrike, men har ikke ligget på latsiden av den grunn. Hun har trent intervalltrening, og styrkeøvelser mellom økter med parisloff, ost og rosévin.

«Dag to på turen tok jeg meg en joggetur på en halvtimes tid - jeg trente intervall i motbakke og svettet så det rant! I mitt program er det flere øvelser som kan gjøres uten tunge vekter, så jeg kjørte på med dype knebøy, utfall og mageøvelser. Dynamisk sideplanke er også enkel og effektiv - så den ble også gjort. Dag to av ferien altså, ikke dårlig om jeg så må si det selv. Så første del av programmet klarte jeg sånn noenlunde», skriver hun i treningsdagboken sin.

Les Camillas treningsdagbok her.

- Slapp som en sokk
Elin Reitan følte seg ikke helt i form i begynnelsen av forrige uke, og etter en intensiv yogaøkt måtte hun innse at hun ikke var helt i form. Det har derfor blitt dårlig med trening denne uken, noe som passer henne svært dårlig.

«Men hvor feil kan jeg ta. Dagen etter var halsen min sår, og jeg var slapp som en sokk. Jeg kunne bare glemme å presse kroppen min gjennom harde treningsøkter, og måtte nøye meg med å gå noen turer i frisk luft isteden. Argh! Dette passet meg svært dårlig - for i neste uke skal Björn (PT) fram med målebåndet å se om muskelmassen min har økt. Jeg kan ikke akkurat si at jeg ser fram til dommen», skriver hun i treningsdagboken sin.

Les Elins treningsdagbok her.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag