RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ny runde for Telenor-byråer

Sist oppdatert:
Det er to år siden sist Telenor evaluerte reklamekontoen sin. Nå skal de nok en gang se over byråene sine, og dermed kan det bli endringer i sammensettingen.

Telenor samarbeider i dag med Virtual Garden, Leo Burnett og New Deal. I høst skal teleselskapet evaluere de tre byråene for å se hvem som får fornyet tillit. Ifølge Kampanje vil ikke markedsdirektør Oda Nesby si noe om sannsynligheten for at noen av byråene ikke får forlenget sin kontrakt. Det eneste hun er sikker på er at de fortsatt vil jobbe med fullservice-byråer.

– Først må vi se på hvilke behov vi har fremover, hva vi kommer til å legge vekt på, og hvilke typer tjenester vi trenger. Vi vil også evaluere innsatsen byråene har gjort for oss. Avtalene kan fornyes, men det er for tidlig å si om det vil skje, sier Nesby.

Det er kun to år siden Telenor sist evaluerte sine byråer. Den gang kuttet de ned fra fire til tre byråer. SLB mistet sin kontrakt. Det samme gjorde JBR McCann, mens Leo Burnett ble tatt inn i varmen.

– Samtidig som vi har kuttet i markedsbudsjettene de siste årene, og også i år, har vi innført en strammere koordinering av byråsamarbeidet. Jeg tror likevel ikke vi kommer til å kutte ned til to byråer, selv om det er for tidlig å si.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere