*Nettavisen* Nyheter.

Ny salgssjef i Katalysator Media

- Vi rendyrker fokuset vårt, sier Rune Paulseth som er ansatt som ny salgssjef i Katalysator Media, der blant andre Propaganda er en av nettavisene.

20.06.08 11:05

- Markedet har tatt seg skikkelig opp i midten av august, vi får den beste salgsmåneden siden mars, sier den nye salgssjefen i Katalysator Media, Rune Paulseth.

Han har tidligere jobbet som markedssjef i Katalysator og kom fra samme stilling i digi.no ved sammenslåingen av DinSide, digi.no, iMarkedet og Propaganda for ett år siden.

Tidligere salgssjef i Katalysator Media, Trond Antonsen, skal fremover være ansvarlig for et nytt innholdskonsept selskapet har under utvikling.

- Vi er optimistiske for høsten og rendyrker fokuset vårt. Vi skal ha alt som er av kampanjer innenfor data/IT, reise, økonomi-finans, medie-reklame og motor, sier han og mener det er en stor fordel å ha et nettverk av næringslivstjenester i porteføljen.

- Det er veldig hyggelig å sitte på de segmentene som det er best vekst i, det er business-to-business-tjenestene som driver nettet kommersielt for tiden, spesielt innen data og IT, hevder han.

Han peker på at ved å være sterke i næringslivssegmentene, er ikke Katalysator avhengige av store merkevareleverandører og produkter som sjampo og bleier for å få opp omsetningen.

Den nye sjefen mener samtidig at innkjøringsperioden i Katalysator Media har tatt altfor lang tid. Fjorårets resultater for nettavisene, som er samlet under morselskapet Katalysator Media, som hovedsakelig er eid av Møllers Katalysator AS, Telenor Plus Holding AS og Bernhard Steen, var svake, men er i ferd med å ta seg opp.

- Det er et stort potensial her som ikke er tatt ut, og vi trenger styrke det første hele året vi er sammen. Det har vært vekst i markedet, men vi har ikke fått tatt ut vår andel. Innkjøringen har tatt lenger tid enn forventet, mener han og sier det er to områder Katalysator Media heretter skal fokusere på:

- Redaksjonelle tjenester og salg. Vi skal fortsette å skape skikkelig bra innhold som gir mer trafikk. I tillegg har vi fokus på annonsesalg. Derfor ansetter vi i disse dager også to nye annonseselgere hos oss, sier han og legger til at det i fremtiden kun vil bli solgt på egne siter og merkevarer i Katalysator Medias salgsavdeling.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.