Nye byråer dro ned Media Bergen

Media Bergen kjøpte underskuddsforetakene Ord & Jord, Sydvest og Publicis i fjor. Det svekket resultatet kraftig.

20.06.08 11:03

– Man får ingenting gratis i dette markedet, men vi har i alle fall snudd trenden i de tre byråene. Ord & Jord har et lite overskudd, det samme har Sydvest, sier Ove Grønnvik til Finansavisen.

Ove Grønnvik leder Media Bergen, som har vært et av de mest aktive på oppkjøpsfronten i reklamebransjen de siste årene. I fjor kjøpte de Sydvest Reklamebyrå, Ord & Jord og Publicis. Samtlige med dårlige resultater. Det svekket også resultatene til Media Bergen.

Totalt omsatte byrågruppen for 140,9 millioner kroner i fjor. Det er opp fra 107,1 millioner kroner året før. Resultatet falt fra 5,7 millioner kroner før skatt i 2001 til 2,3 millioner kroner i fjor.

- Egentlig er jeg grådig fornøyd med 2002-resultatet, sett ut i fra hvor dårlig stilt de selskapene vi overtok var. Men jeg skulle selvfølgelig ønske at resultatet var høyere, sier Grønnevik.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.