RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nye Dinamo-kunder for 35 millioner

Sist oppdatert:
Negative oppslag til tross. Dinamo går mot et av sine beste kundeår noensinne. De har knapt mistet noen kunder og nye kunder har økt byråinntekten med rundt 35 millioner kroner.

Dinamo har vært raketten i norsk reklamebransje de siste årene og har kunnet vise til plusstall der alle andre har måttet rapportere om minus. I forrige uke kom oppslagene om betalingsvansker, at de må selge Lagåsen for å betale ned gjeld og at regninger står ubetalt.

Det har avstedkommet et aktivt PR-arbeid fra Dinamos side. Selskapet har sendt brev til sine kunder og forsikret de ansatte om at alt står bra til. Og skal en tro Dinamo så gjør det nettopp det.

Lang liste

- Ved inngangen til 2004 har vi den beste kundeporteføljen noensinne, sier administrerende direktør Jan Økern i Dinamo Norge.

Og listen over kundene som har tatt veien til Bærums-byrået så langt i år er lang. NSB, UPC, Apotek 1, Ditt Apotek, Møbelringen, Kreftforeningen, DnB/NOR, Mattilsynet, Kvasir, Minolta, Røde Kors, Utdanningsforbundet, Norrøna, tipping.no, Telenor og Hydro Texaco er etter det Propaganda kjenner til blant de mange kundene som har tatt turens ut til Lagåsen det siste året.

Økern omtaler dette som byråets beste kundeår noensinne, og de nye kundene utgjør etter det Propaganda kjenner til en økt byråinntekt på minst 35 millioner kroner.

- Når det gjelder kunder er det særlig andre halvår som har vært bra, men mange av dem vil ikke gi noen innvirkning på byrået før andre halvår 2004, sier administrerende direktør i Dinamo Reklamebyrå, Bjarne Wollmann til Propaganda.

Kunder vil vite om økonomi

- Det har vært en del usikkerhet med hensyn til økonomi hos endel byråer. Flere har begynt å spørre om økonomien i byråkonkurranser. Nå skjer det nesten hver gang, særlig hvis det er snakk om større kunder, sier Wollmann til Propaganda.

I likhet med foregående år vil Dinamo også i år få et bra årsresultat. Første halvår gikk selskapet med 10 millioner i pluss.

- Rykter forplanter seg fort, og situasjonen er helt annerledes enn det som har blitt fremstilt, sier Wollmann.

Store kunder

Økern er fornøyd med utviklingen i høst alt tatt i betraktning.

- Som alle andre i vår bransje har selvfølgelig vi også hatt det tøft. Men nå ser det ut til å løsne. Vi har fått mange nye kunder i tillegg til at vi har fått mer business fra eksisterende kunder, sier han.

Wollmann forteller at de blant annet har fått mer å gjøre hos Braathens og Tine, som begge har skrudd opp reklamesatsingen i det siste. I tillegg gjør atørre aktivitet hos en kunde som NSB til at det blir enda mer å gjøre til neste år.

- Vi har mange store kunder, men ingen av dem er så store at de betyr mye for helheten. Det er ikke krise om én faller fra, sier Wollmann til Propaganda.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere