RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nytt byrå vil nå unge forbrukere

Sist oppdatert:
Fem unge reklameskapere starter et nytt byrå og vil definere seg bort fra ”helsidekameratene” i norsk reklamebransje. The Club håpe å kapre kunder som retter seg mot et ungt publikum.

Det vokser opp stadig flere nisjebyråer rundt om kring. Senioragency, som skal lage reklame for eldre forbrukere, kom for et par år siden. Worknet skulle lage reklame for unge forbrukere, men gikk konkurs.

Nå kommer nok et byrå som vil nå forbrukere som ennå ikke har nådd middagshøyden.

- Vi tar mål av oss å være et byrå som når unge forbrukere, et slags nisjebyrå, sier Christian Hygen, tekstforfatter og en av gründerne i The Club.

- Vi er ikke preget av et gammelt reklamesyn, sier Hygen og legger til at de prøver å definere seg bort fra den han kaller "helsidekameratene" i norsk reklamebransje. Eller som det heter i pressemeldingen:

" The Club har som målsetting å bli det ledende byrået for kunder som trenger kommunikasjon rettet mot målgruppen ungdom. Derfor er det ingen eldre herremenn i våre korridorer, som får trumfet gjennom sitt tradisjonelle reklamesyn, basert på en magefølelse fra 1983."

- Vi tar mål av oss og hele tiden finne på nye, rare, men effektive aktiviteter for våre kunder. Vi skal ikke presse gjennom en helside fordi det gjør oss mest synlige. Det er et fint format for sitt bruk, men vi vil bli kjent for å beherske andre medier godt, sier Hygen til Propaganda.

The Club startes opp av fem unge personer med bakgrunn i norsk reklamebransje. Per Erik Jarl og Christian Hygen kommer fra Leo Burnett, Torgrim Nærland har bakgrunn fra BOLD/TBWA, Sten Hellevig har blant annet laget film for Nettavisen og tatt bilder for NTB Pluss, mens Tone Pettersen er nyutdannet fra SBU i London og har ansvaret for konsulentrollen

Byrået har vært på tegnebrettet i noen måneder og ble lansert denne uken. Allerede nå jobber de blant annet med Gyldendal Undervisning og håper å ha sine første kampanjer på lufta over nyttår.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere