RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nytt gull til Vålerenga

Sist oppdatert:
VALLHALL (vif.no): Grey i samarbeid produksjonsselskapet Stig og Stein Radiobyrå og Vålerenga Fotball vant fredag Gullblyanten 2006 for radiokampanjene i forbindelse med 2006-sesongen.

Radikampanjen som mottok gull er laget av Grey i samarbeid med Stig og Stein Radiobyrå som produsenter for Vålerenga Fotball. Jan Christian Fosseidbråten, daglig leder i Grey og kundeansvarlig for Vålerenga, var naturlig nok meget godt fornøyd med prisen.

- Dette er virkelig stort, og betyr mye for oss. Å vinne gull i kampanje er noe av det største vi kan gjøre i vår bransje. Vi er veldig glade, og også stolte på vegne av Vålerenga, sier han til vif.no.

- For oss er dette som å vinne gull i norgesmesterskapet i reklame, og at vi også tar med oss en sølvmedalje for samme kampanje, må vi si oss veldig fornøyde med.

Grey startet for fire år siden en snuoperasjon i eget firma, med en målsetning om å være i toppen av sin bransje, mye sammenlignbart med hva Vålerenga har fått til innenfor fotballen. Begge har nå lykkes.

- Det er deilig å føle at vi har nådd målene vi satt oss, sier Fosseidbråten.

Sær radiokampanje
Gullblyanten anses som den mest prestisjefylte reklamekonkurransen i Norge, og det er bransjen selv som deler ut prisene. Hver kategori har en jury, og det deles ut diplom, sølv og gull i hver kategori. Vålerenga vant også sølv i kategorien radio.

- I konkurranse med alle andre typer kampanjer, som film, boards og flermedie-kampanjer, går en sær radiokampanje fram og vinner. Det er veldig sjeldent, sier tekstforfatter Sverre Hytten fra Grey om medaljene.

Flere priser
Samme radiokampanje vant før nyttår Eurobest Live 2006, en europeisk radiokampanje-pris, samt Gullmikken 2006 for beste radiokunde.

- Det er ofte vanskelig å lage radiokampanje som skal være i tråd med en printkampanje, så her bestemte vi oss for å gi radiokampanjen fritt spillerom, uten å la seg styre av printkampanjen, sier Kommunikasjon og Profil-ansvarlig Lene Carr i Vålerenga Fotball.

- Det viste seg å være et lykkelig valg, for det resulterte i at vi fikk en kampanje som var morsom og som på en eventyrlig måte fremstilte spillerne våre som helter, også i andre situasjoner enn det vi er vant til. Allikevel klarte vi å dyrke profilene våre, som er et hovedpoeng i vår kommunikasjonsform.

Les mer:Gullblyanten 2006

Last ned radiospot:Thomas og hvalen

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere