RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nytt og gammelt byrå fusjonerer

Sist oppdatert:
Et av landets eldste reklamebyråer fusjonerer med et av de nyeste. Det nye byrået blir mellomstort, med 25 medarbeidere og en byråinntekt på rundt 35 millioner kroner.

De to reklamebyråene Pran & Torgersen og Yellow Band går sammen. Førstnevnte er et av landets eldste byråer, mens Yellow Band kun har vært i markedet siden mars i fjor.

Nå finner de altså sammen.

– Dette har skjedd ganske fort. Vi Har begge vært i kontakt med andre - vi med et stort internasjonalt byrå og Yellow Band med andre mindre byråer. Da vi kom på tanken å fusjonere, tok det hele bare noen uker, sier kreativ leder Anne Bremnes i Pran & Torgersen til Finansavisen.

Ifølge avisen teller det nye byrået 25 medarbeidere og hadde til sammen en byråinntekt på rundt 35 millioner kroner i fjor. P&T var det desidert største av de to, med en byråinntekt på 32,9 millioner kroner. Begge byråer gikk i pluss i fjor.

Fusjonen foregår slik at de fem medarbeiderne i Yellow Band flytter inn hos Pran & Torersen og daglig leder Ella Utigard blir tatt opp som partner. Det samme blir også Anne Bremnes hos Pran & Torgersen. De to drev i sin tid UB Reklamebyrå sammen.

- Det at Ella og jeg har jobbet sammen før var noe av bakgrunnen for fusjonen. Vi tenker svært likt selv om vi har jobbet fra hverandre i noen år, sier Bremnes til Finansavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere