RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Nytt sponsorselskap satser hardt

Sist oppdatert:
Landslagsutøvere i skøyter er medeiere og samtidig sponset av selskapet. Nå får sponsorselskapet inn en hardtslående salgssjef som sammen med påtroppende styreleder satser på å bygge en markedsleder innen sponsing.

Sponsor1 har ansatt Jan-Arne Fjørtoft (bildet) som salgssjef og satser i et sponsormarked som i stor grad preges av enkelte store aktører.

– Ved å ansette Jan-Arne Fjørtoft har vi klart å kapre en mann som har betydelig nasjonal og internasjonal salgserfaring. Det er vi fornøyd med. Samtidig opplever vi at sponsormarkedet innenfor idrett er mer åpent i begge ender enn på lenge. Vi går en spennende tid i møte, og legger ikke skjul på at målet er å bli en betydelig aktør på sikt, sier påtroppende styreleder Rolf Kåre Nilsen.

Nilsen jobber i dag som partner og daglig leder i PU Search & Selection og var tidligere administrerende direktør i Tandberg Television AS.

Fjørtoft (35) tiltrådte som salgssjef for idrett 1. desember i år og er tidligere gründer og salgsdirektør i DoubleClick Norway AS. Sist kommer han fra stillingen som salgssjef i Active ISP, skriver Sponsor 1 i en pressemelding.

- Jeg gleder meg veldig til å ta fatt på oppgavene, og har stor tro på at vi skal klare å tilføre sponsormarkedet økt verdi. Både for den enkelte utøveren, de ulike idrettsforbundene og næringslivet. Jeg betrakter meg selv som en fanatisk "sportsidiot" og har et brennende hjerte for idrettsnorge. Kombinert med de ressursene jeg har rundt meg er jeg overbevist om at vi sammen skal lykkes, sier Fjørtoft.

Sponsor1 er et selskap som ble startet i 2002 og består av en blanding av unge og erfarne næringslivsaktører, samt landslagsutøverne i skøyter Petter Andersen og Lasse Sætre. Selskapet fungerer som en sponsormegler som skal etablere relasjoner mellom næringsliv og idretts-Norge.

Selskapet ønsker ikke å binde opp de enkelte utøverne og forbundene til langvarige engasjementer, men har som ambisjon å være et supplement for å hjelpe utøverne i den idrettslige karrieren.

Visjonen er å bli markedsledene innenfor sponsing av privatpersoner og idrettslag, skriver selskapet i meldingen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere