Nytt storoppkjøp i internettbransjen

Den europeiske online-giganten Opodo kjøper av reise-internettselskapet Travellink. Les mer her

19.05.08 00:35

Travellink betjener både forretningskunder og privatreisende.



Siden starten 2002 har Travellink hatt en fantastisk vekst, som forventes å fortsette i 2005 med en omsetningsøkning på 85 prosent.



Opodo forventer å få stort utbytte av Travellinks solide posisjon i det nordiske markedet for forretningsreiser, samt Travellinks sterke lokale tilstedeværelse i Danmark, Sverige, Norge og Finland.



- Alt tyder på at salget av reiser på internett vil vokse dramatisk i årene som kommer, og vi betrakter derfor Norden som et strategisk satsingsområde, skriver Simon Vincent, CEO i Opodo, i en melding.



Ifølge meldingen er Skandinavia er det fjerde største markedet i Europa for salg av reisetjenester på internett, med omsetning på ca. 8 milliarder svenske kroner i 2004.



Opodo er i dag en betydelig aktør i Storbritannia, Tyskland og Frankrike. Med oppkjøpet av Travellink og det italienske online-byrået Eviaggi, vil Opodo være representert i de markeder i Europa som står for 85 prosent av all internettomsetning av reiser.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.