*Nettavisen* Nyheter.

OBOS-sjefen liker puppereklame

OBOS-sjef Martin Mæland humrer og ler av selskapets puppereklame, tross kraftig motbør fra Forbrukerombudet og Markedsrådet. - Jeg har inntrykk av det har blitt litt kultgreie over den, mener Mælan

19.05.08 01:17

«Attraktiv og velholdt, med bl.a. nye balkonger og enkel adkomst», var overskriften over OBOS-reklamen, som viste en særdeles barmfager kvinne med dyp utringning.



Forbrukerombudet og Markedsrådet syntes ikke dette var morsomt, og annonsen er nå dømt for å være i strid med markedsføringsloven, melder Dagbladet.



Men OBOS-sjef Martin Mæland morer seg fortsatt.



- Jeg synes fortsatt annonsen var morsom og jeg angrer overhodet ikke på at vi brukte den. Vi var svært godt fornøyd med kampanjen da den pågikk og det er vi fortsatt, sier han til avisen.



- Annonsene har blitt videresendt på nettet i stor stil, også utenlands. Jeg har inntrykk av det har blitt litt kultgreie over den, humrer Mæland.



De av annonsene i serien som viste menn, har ikke fått noen klager og er ikke dømt, for eksempel denne, under tittelen "Oppussingsobjekt".



Men uansett velger OBOS nå å kjøre safe:



- Neste OBOS-kampanje viser godt påkledde eiendomsmeglere på jobb i vinterkulda, sier konsulent Roald Ankerstad i reklamebyrået New Deal, som laget kampanjen.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag