Gå til sidens hovedinnhold

Økonomitidsskrifter faller

Næringslivsbladene mister lesere. Nå er det hyggebladene som gjelder, ifølge Dagens Næringsliv og MMI.

Økonomisk Rapport og Kapital mister lesere, skriver Dagens Næringsliv. Konklusjonen er basert på intervjuer foretatt av markedsanalysebyrået MMI.

De tradisjonelle ukebladene, som de siste årene har mistet lesere, har hentet seg inn igjen. De overrasker ved å kapre til seg nye tilhengere. Hjemmet og Allers har flere lesere, mens Norsk Ukeblad fortsetter tilbakegangen.

Se og Hørs tidligere hovedkonkurrent, Her og Nå, kan glede seg over økende oppslutning blant leserne. Nå er det nesten 700.000 nordmenn som forlyster seg med Her og Nå sine kjendiser.

Sjefredaktør Rhino Rådahl (bildet) sier til Dagens Næringsliv at han tror på fortsatt vekst for Her og Nå, også etter Se og Hørs omlegging.

Mannebladet Vi menn viser også oppgang. Hele 643.000 menn kaster seg bladet.

Reklame

Black Week: De beste kuppene du gjør på Fjellsport-salget