*Nettavisen* Nyheter.

OMD får nok en nordisk kunde

Sony Playstation, Kraft Foods og nå General Motors. OMD får stadig flere nordiske kunder.

20.06.08 11:02

Fra og med årsskiftet tar mediebyrået OMD hånd om all annonseringen til bilkjempen General Motors i Norden. GM, eier blant annet Saab, Opel og Cadillac.

Oppdraget innebefatter å utvikle mediestrategier for GM-varemerkene Saab, Opel og Daewoo og har en bruttoverdi på rundt 250 millioner svenske kroner årlig.

Dette er ikke den første nordiske kunden OMD har dratt hjem hittil i år. Tidligere i år fikk OMD ansvaret for mediekjøpet til Kraft i hele Norden, etter at de tok kontrakten som Sandberg Starcom hadde hatt i Sverige siden 1999.

Nylig skrev Propaganda at Nordisk Film har fått fornyet kontrakten sin med Sony og nå er det klart at det er OMD som har fått jobben med å plassere reklamekampanjene rundt omkring i norske og nordiske medier.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.