Opplevde reisefeber i påsken

Aldri før har Star Tour opplevd å få så mange nettbestillinger som under årets påskeferie.

18.04.06 10:19

(SIDE2): Annenhver reise ble solgt via nettet i påskeuken, skriver reisebyrået i en pressemelding. En økning på drøye 20 prosent på denne type bestillinger sammenlignet med fjoråret, og økningen var størst 1. og 2. påskedag.

Nå i etterkant av høytiden venter de i tillegg et rush av bestillinger.

- Åtte av ti har hjemmepåske, og mange bruker nok de ekstra dagene til å «dykke» ned i tykke feriekataloger eller gå på nett. Når fridagene er over kommer rushet, forteller salgssjef Tonje Fossum.

Star Tour forventer å selge reiser for 33 millioner kroner i den første uken etter påske. I 2005 hadde reiseoperatøren en omsetning på 1,64 milliarder og fraktet til sammen 290.000 passasjerer på ferie.

Portugal ser ut å være den store slageren blant bestillingene så langt i år. 90 prosent av reisene i juli er allerede solgt, mens Roma, Kreta, Bulgaria og Mallorca ligger på mellom 85 til 75 prosent solgte reiser i samme tidsrom.

Her finner du flere reisesaker.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.