*Nettavisen* Nyheter.

Opptur for Good News

Tallene er ikke store, men for første gang er det overskudd i regnskapene i Morten Lies (bildet) Good News. Regnskapstallene for Good News reklamebyrå kan du lese her.

20.06.08 11:06

Tross tøffe tider i bransjen og storkunder som har forlatt byrået, har Good News klart seg bra. Reklamebyrået gikk fra et driftsunderskudd på 127.000 kroner i 2001 til et lite overskudd på 350.000 kroner i 2002. For hele konsernet ble driftsresultatet på 835.000 kroner.

Konsernet Good News består av reklamebyrået, Good News Digital og Webtop Nordic, som utvikler prepress-løsninger.

Historisk

For første gang i Good News' historie går alle selskapene i pluss, viser tallmaterialet fra Bizweb som går tilbake til 1996. Det gir grunn til å feire for byrået som har hatt mange røde tall opp gjennom de siste årene. Til og med digitalsatsningen til byrået går i pluss. Det er første gang, iallfall siden 1996, at digitalsatsningen ikke leverer røde tall.

Driften i Good News Digital gikk med 720.00 kroner i minus i 2000. I 2001 var underskuddet redusert til 308.000 kroner. Og i 2002 klarte de å skru underskuddet til å bli et lite overskudd på 120.000 kroner.

For reklamebyrået var det mørke skyer på himmelen da blant annet Rimi forlot dem. Det var medvirkende til at driftsoverskuddet på 1,35 millioner fra 2000 ble til et underskudd på 127.000 i 2001. I 2002 klarte byrået å doble driftsinntektene, slik at det ble et overskudd i på 350.000 kroner.

Et tredje datterselskap i konsernet er Webtop Nordic, som utvikler prepress-løsninger, følger trenden fra resten av søskenflokken, og et underskudd på 30.000 kroner i 2001 er blitt til et overskudd på 366.00 kroner i 2002.

På konsernnivå har ikke Propaganda historiske tall tilgjengelig. 2002 tallene viser iallfall en driftsinntekt på 15,5 millioner kroner og et driftsresultat på 835.000. Før skatt viser resultatet et overskudd på 681.000 kroner.

Det bør holde til en bløtkake for de ansatte som har klart å snu et synkende skip.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.