*Nettavisen* Nyheter.

Pass på puppene!

Foto: (Scanpix)

Tyngdekraften trekker som kjent bare en vei, og det er rett sørover. Akkurat dit er puppene på vei også. For å gi frontpartiet et l øft er det lurt å gi puppene all den støtten de kan få. Kari Jaquesson gir deg tipsene!

27.10.03 08:44

Av en eller annen grunn bestemte hvem det nå var som skapte oss at vi skulle ha muskler overalt på kroppen. Flotte spenstige greier som kunne trenes opp til å bli faste og sterke. Ingen regel uten unntak tenkte skaperen – vi dropper muskler i dame pupper - la det riste, la det rock’n’roll! Det den gode skaper kanskje glemte i forbifarten er at det er himla upraktisk. Tyngdekraften går som kjent bare en vei og det er rett sørover. Akkurat dit er puppene på vei også, det er bare det at det kommer snikende og gradvis etter hvert som årene går.

Hva betyr det for deg? Jo, at uansett hvor mye du trener kommer aldri puppene dine til å bli fastere enn det de er akkurat nå! Er du ung og klager over at puppene er slappe det bare å kutte ut med en gang! De blir aldri mer spretne enn det de er i dette øyeblikket! Hva???? Hva hvis puppene er litt slengete og egentlig henger med geipen allerede.

Pupper består av fett og kjertler, holdt på plass i stor grad av hud. Hud er som kjent fast og spenstig når man er ung og så mister den gradvis elastisiteten etter hvert som tiden går etter 25 års dagen.

Hver gang man går mye opp i vekt og puppene blir større øker sjansen for at huden blir litt strukket. Og når du blir eldre går den ikke like pent tilbake. (også unge jenter kan få strekkmerker på puppene ved f.eks rask vektøkning – dette har med hudkvalitet å gjøre).

Når man går ned i vekt er det helt naturlig at puppene minsker. Av de jentene du ser med fyrstikk-kropp og/eller veldig lite kroppsfett, markerte muskler og store pupper er minst 90% fake. Pupper er som sagt fett og kjertler, og jo mer fett på kroppen jo større pupper (ikke nødvendigvis en fordel, for det som er tungt faller også lettere) .

Når man beveger seg beveger også puppene seg. Hopper du opp og ned, hopper puppasjen opp og ned. Løper du, dingler puppene hit og dit UNNTATT hvis du er lur og kjøper deg skikkelige BH’er. Ja, jeg vet at det var ”in” å brenne BH’er på 70 tallet, men det var tross alt en SYMBOLSK handling (som jeg støtter 100%). Det er faktisk veldig, veldig lurt å gi puppene all den støtten de kan få. Sjekk disse rådene:

1. Kjøp en skikkelig sports-bh. (test den ved å hoppe opp og ned. Sitter puppene nesten helt i ro har du funnet den rette Bh`en for deg, men ikke velg en som er så trang at det føles ut som om du har to flate speilegg på brystkassen!

2. TREN styrke (armhevinger, benkpress, butterfly, osv) Bak puppene ligger pectoralis musklene og de er svære og kan bli kjempestreke (og dermed spenstige). Det gir frontpartiet et realt løft.

3. RETT deg opp! Luter du det minste peker puppene nedover – tenk på at de skal peke rett frem – som to frontlys. Når du går skal puppene være forrest. Det kommer til å føles helt corny ut i starten – du kommer til å føle deg litt ”bimbo” – men jeg skal love deg at ryggen din vil takke deg og gutta vil helt klart legge enda bedre merke til deg. (og hvem sier nei takk til et par beundrende blikk?)

4. Slutt å røyke. Bortsett fra alle de andre ulempene ved det (ja, du lukter PY når du røyker) så ødelegger røyk huden slik at den blir mye slappere. I tillegg øker risikoen for brystkreft og lungekreft betydelig og du kan ende opp med en pupp eller to mindre.

5. Husk at de aller fleste menn liker alle pupper. Jeg siterer en melding jeg fikk fra Jørgen Slips da jeg jobbet i P4 og vi hadde et innslag om pupper: ”Er jenta ålreit er puppene ålreit!”

Relaterte linker fra Klikk.no:
Store pupper gir menn angst
Hvilken figurtype har du?
Kom i form med Core Training
Fastere rumpe og løftede bryster
Bli røykfri: 4 motivasjonsfaktorer

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.