*Nettavisen* Nyheter.

PC ble dyrere på salg

Den bærbare PC’en kostet 9000 kroner hos Expert. Så ble den lagt ut i salgskampanje til 9999 kroner.

Sist torsdag var PC’en en av mange produkter i Experts reklameavis. I avisen med «Lave priser» kostet den da 9999 kroner. Men på nettsiden til elektrokjeden var den fremdeles priset til ordinærpris kroner 9000,-.

- Ikke stol på reklamen, advarer seksjonssjef Jo Gjedrem hos Forbrukerombudet.

- Det er ikke ulovlig å selge en vare dyrere under en salgskampanje enn til ordinær, vanlig pris. Men dette er et eksempel på at en kampanjepris ikke nødvendigivs er gunstig. Man bør rett og slett ikke stole på at salgskampanje betyr god pris, sier han til Forbrukerportalen.

- Den ble priset feil, sier Experts informasjonsdirektør Trond Bentestuen i en e-post til Forbrukerportalen.

- Er det vanlig at dere priser feil?

- Nei, dette er heldigvis unntaket som bekrefter regelen, sier Bentestuen til TV 2 Nettavisen.

- Jeg husker denne saken veldig godt. Kampanjeprisen var riktig, men ordinærprisen i butikken var feil, sier han.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Annonsebilag