RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Pfizer velger MindShare

Sist oppdatert:
Nylig valgte kleskjeden Varner Mindshare. Nå legemiddelgiganten Pfizer gått samme vei og plassert hele sitt nordiske mediekjøp hos Mindshare.

Mindshare fusjonerte nylig med Zenith som en følge av WPPs oppkjøp av Cordiant tidligere i år. Det nye byrået vil omsette for 350 millioner kroner i Norge

Kundene venter ikke med å strømme til det nyfusjonerte byrået. Nå har Pfizer Consuer Healthcare (PCH) og MindShare har inngått en samarbeidsavtale om medierådgivning, mediekjøp og markedsinformasjon. Avtalen gjelder for hele Norden.

- Vi ser frem til å samarbeide med MindShare i Norge og i resten av Norden. Pfizer forventer at MindShare med sin kompetanse vil bidra med effektive medievalg for Pfizers varemerker, sier Sven-Inge Svensson, Genreal Manager, PCH Nordic.

MindShare Nordics toppsjef Niclas Fröberg sier i en pressemelding at Pfizer Consumer Healthcare har vist stor kunnskap i å bygge ledende varemerker som for eksempel Nicorette.

- MindShare er stole over tilliten og ser frem til å kunne tilby Pfizer førsteklasses medierådgivning og mediekjøp. MindShare har flere andre stor internasjonale kunder og har lang erfaring med denne type kunder, sier Niclas Fröberg.

I Norge er det Thomas Skrolsvik som vil være ansvalig for kunden. Camilla Hazeland og Katrine Nerstad vil også være endel av MindShare-teamet som får ansvaret for kunden.

Pfizer Consuer Healthcare er ikke den første kunden som velger det nyfusjonerte byrået. Varner Gruppen valgte Mindshare som sitt nye mediebyrå i Norge i forrige uke. Varner Gruppen har også en betydelig medieomsetning, som klesgiganten hittil har håndtert selv, og hvor mesteparten har vært investert på TV 2 i Norge.

Zenith Media Norge hadde fra før fusjonen Ringnes og Coop som sine største kunder, mens MindShare Norge hade Ford, Volvo og Gillette som noen av de mest sentrale kundene.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere