RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Plassmangel på Xbox 360

Sist oppdatert:
En av sjefene hos utviklerstudioet Tecmo liker ikke at Microsoft skal bruke DVD i Xbox 360.

Microsoft sitt valg om å bruke DVD-plater på sitt nestegenerasjonsbeist faller ikke i god jord hos sjefen for Team Ninja. Tomonobu Itagaki og gjengen hans står bak «Dead or Alive»-serien og «Ninja Gaiden» og er det selskapet som har presset mest ut av Xbox.

Problemet, uttalte de til spillbladet Famitsu, er at mellomsekvenser i HD-kvalitet spiser enormt mye plass. 9GB er altfor lite når filmene både skal ha en akseptabel kvalitet og være av en viss lengde. Med Tecmo sine kvalitetskrav ender E3-versjonen av «Dead or Alive 4»-traileren på 2GB, noe som vil si at det bare er 7GB igjen til andre ting.

Japanske utviklere, som elsker forhåndsgenererte mellomsekvenser, får dermed en ekstra utfordring når de utvikler spill til Xbox 360. For i det samme intervjuet uttaler Itagaki at å presse maskinen til det ytterste er vanskelig. Det å få de tre kjernene til og samarbeide optimalt er en stor utfordring.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere