Populær TV-kamp

Seriestarten trakk mange TV-seere, og hovedkampen mellom Viking og Rosenborg på TV 2 ble sett av 633 000 seere. Det er 57 000 flere enn åpningskampen mellom LSK og RBK i fjor.

10.04.07 16:15

I går endte TV 2s markedsandel på 39,8 prosent i riksuniverset (12+), ifølge TNS Gallups tv-metertall. Kampen oppnådde 40,5 prosent i markedsandel.

Stor interesse

303 000 personer så FotballXtra fra kl. 19.00 - 20.00, mens kveldsmagasinet fra kl. 22.15 - 23.15 hadde 392 000 seere, mens Lillestrøm - Fredrikstad ble sett av 160 000 seere på TV 2 Zebra. Betal-TV kampene er ikke med i TNS Gallup sin oversikt.

- En sterk start. Totalt sett samlet fotballen et kjempestort publikum. TV 2 Sumo (FXTV) opplevde en formidabel respons i tillegg til alle som så kampene på TV, sier mediesjef Svein Graff i NTF.

Hovedkampene på TV 2 i fjor hadde i gjennomsnitt 517.000 seere.

Rekord på Zebra

– Det er alltid spennende å følge oppslutningen, men vi har jo sett at publikumsinteressen og temperaturen rundt norsk fotball er høy og da er det ikke bare TV 2 som «hyper» det, sier sportssjefen i TV 2, Bjørn Taalesen til Kampanje.

Tallene for Zebra-kampen melloom Lillestrøm og Fredrikstad slo alle fjorårets kamper som ble sendt søndag klokken seks på TV 2 Zebra, og kampen sikret kanalen en andel på hele 20 prosent.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.

Mest lest på Nyheter

Annonsebilag