RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Proximity og Leo premiert i Echo Awards

Sist oppdatert:
Nå er det klart at både Leo Burnett og BBDO Proximity stikker av med premier under årets Echo Awards. Også New Deal fikk sølv i konkurransen.

I går blev det klart i Orlando, Florida, der ECHO Awards finner sted at Proximity vant bronse. ECHO awards går også under navnet VM i DM, verdensmesterskapet i direkte markedsføring.

AD Birgitte Kjersem Lund Fredriksen og tekstforfatter Henning Siewers var på plass i USA. Øvrige involverte i kampanjen er prosjektleder Kari Brautaset og konsulent Jens Harrison. Ansvarlig hos NetCom er Lena Tønnessen.

- Vi er naturligvis utrolig fornøyde. Det beviser at det er mulig å hevde seg internasjonalt, også med en løsning som ikke er tredimensjonal, har en veldig begrenset målgruppe eller har kostet flesk å produsere. Gammel hederlig kunderelasjonstenking i kombinasjon med enkel kreativitet funker, sier konsulent Jens Harrison i en pressemelding.

Løsningen går ut på å reaktivere sovende kunder med et relevant og motiverende tilbud. Den kreative løsningen er en "bankbok" med gullprint på forsiden, som gir samme følelsen som de gamle bankbøkene.

Også Leo Burnett blir premiert i Echo Awards. Byrået har vunnet sølv med en jobb for Telenor Bedrift-kommunikasjon. Vinnerjobben besto av to utsendelser, henholdsvis til sentralbordledelse og beslutningstaker i store norske bedrifter.

Kampanjen ble fulgt opp av en egen kampanje-nettside. Vinnerjobben er en sjarmerende og engasjerende jobb som påpekte besparelsene ved å avlaste sentralbordet for interne samtaler, samtidig som den la vekt på å demonstrere funksjonaliteten. Det talestyrte sentralbordet ble personifisert gjennom "Anna", den perfekte medarbeider - enhver sjefs drøm.

New Deal fikk sølv med en jobb for Astra Zeneca og preparatet Nexium mot halsbrann og sure oppstøt. En DM som ble sendt til almenpraktiserende leger.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere