RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Råflotte båtnyheter fra Bavaria

Den tyske båtprodusenten Bavaria hadde norgespremiere på motorbåten 35 HT på "Sjøen for alle". Båten koster i overkant av to millioner kroner.
Den tyske båtprodusenten Bavaria hadde norgespremiere på motorbåten 35 HT på "Sjøen for alle". Båten koster i overkant av to millioner kroner. Foto: ERIK MODAL/TV 2 NETTAVISEN
Den tyske seilbåt- og motorbåtprodusenten Bavaria spiser seg stadig mer inn på det norske båtmarkedet. På «Sjøen for alle» kunne tyskerne presentere flere båtnyheter. Se bildene her.

De to Bavaria-modellene som TV 2 Nettavisen tok en nærmere kikk på, er motorbåten Bavaria 35 hardtop og seilbåten Bavaria 39 Cruise.

Norgespremiere
På messen hadde Bavaria norgespremiere på sin 35 HT motorbåt. Båten koster i overkant av to millioner kroner, og finnes også i en sportutgave som koster i overkant av 1,8 millioner kroner.

- Denne motorbåten har god plass ute og plasserer greit 12 personer rundt i cockpiten. Under dekk er det greit plass til en familie som kan velge å bruke båten som daycruiser eller dra på kortere eller lengere ferieturer. Det er to lukkede lugaravdelinger, forteller Lars-Erik Solvang, daglig leder hos Lunde Båt AS, som er forhandler for Bavaria i Norge.

Verdensnyhet
Under messen på Lillestrøm presenterte Bavaria en verdensnyhet. Seilbåten 39 Cruise til i underkant av én million kroner. Dette er romslig, stor seilbåt som er klassifisert i høyeste klasse, og kan dermed godt brukes til å reise over store havstrekninger med. Kanskje er dette båten som skal realisere drømmen om å reise med familien i et år eller to? Båten har godt med overnattingsplasser, to toaletter og har mange fine detaljer.

Se bildene av de to Bavaria-modellene her.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere