RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

RBK og Elite Sport best på sponsing

Sist oppdatert:
Rosenborg og Elite Sport stakk av med årets sponsorpriser. – Prisvinnerne har på en imponerende måte vist hvor store effekter sponsing kan gi, sier Sponsorforeningens Lars Martin Kaupang.

Rosenborg Ballklubb og sportsundertøysmerket Bavac ved Elite Sport gikk helt til topps under årets utdeling av sponsorprisene.

- Prisvinnerne har på en imponerende måte vist hvor store effekter sponsing kan gi, sier styreleder i Sponsorforeningen, Lars Martin Kaupang, i en pressemelding.

Det er tredje gang Sponsorforeningen kårer Årets Sponsor og Årets Sponsorpartner. I år var det rekordmange bidrag som ble evaluert.

- Begge prisvinnerne har mer enn fortjent denne utmerkelsen. Rosenborg og Elite Sport har på en fremragende måte benyttet sponsing som virkemiddel for å nå sine suksesser, sier juryformann John Arne Medalen.

Juryen uttaler at sponsorobjektvinner Rosenborg Ballklub gjennom et nøye planlagt sponsorprogram har doblet sine sponsorinntekter, samtidig som antall sponsorer etter en bevisst strategi er blitt redusert fra 110 til 47.

I juryens begrunnelse heter det at "ved å utføre en dristig og radikal omstrukturering av sponsorprogrammet har RBK mer enn doblet sine sponsorinntekter i et særdeles vanskelig marked."

- Med tålmodighet og en nøye planlagt strategi har vi klart å profesjonalisere sponsorarbeidet og skapt rom for økt sportslig satsing på alle nivåer. Å vinne denne prisen er vi svært glade for, sier markedssjef Erik Espeseth i Rosenborg Ballklub.

Årets Sponsor Elite Sport/Bavac er en nykommer i norsk næringsliv. Det tekniske undertøysmerket Bavac har gjennom en sponsoravtale med Norges Skiforbund blitt en betydelig aktør i markedet og i juryens begrunnelse heter det at "å innta tilsvarende posisjon på 1,5 år ved hjelp av tradisjonelle kanaler som massekommunikasjon ville krevd formidable investeringer. Elite Sport AS ved Bavac har gjort et kunststykke innen merkevarebygging på rekordtid."

- Vi satset på design og sponsing da vi bestemte oss for å bygge merkenavnet Bavac. At vi skulle vinne denne prisen er helt fantastisk og en ytterligere bekreftelse på at vår strategi har vært riktig, sier markedsansvarlig Jon Inge Gullikstad i Elite Sport.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere