RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reitan fortsetter med Carat

Sist oppdatert:
I et halvt år har Reitangruppen gått gjennom sin mediebyråkontakt. Nå har Carat fått utvidet kontrakten til å gjelde hele Skandinavia.

I ti år har Reitangruppen, som eier og driver Rema 1000, 7-Eleven, Narvesen og nå Sense, brukt Carat som sitt mediebyrå i Norge og Sverige.

Det siste halve året har de gjennomgått mediebyråkontraktene sine. Nå har de valgt å utvide kontrakten med Carat, etter å ha invitert alle aktuelle mediebyråer til en byråkonkrurranse.

- Det har vært en lang og tøff prosess, med mange involverte fra vår side. Slike store annonsører gjennomgår sine kontrakter med jevne mellomrom, det er sånn denne bransjen er. Derfor er det hyggelig at vi fikk fornyet tillit, sier styreformann Tore Eidholm i Carat Norge til Propaganda.

Samarbeidet med Reitangruppen omfatter områdene mediestrategi, medieplanlegging, mediekjøp, medieformidling samt effektmålinger.

Ifølge Eidholm gjelder kontrakten i første omgang Reitangruppens fire forretningsområder i Norge, REMA 1000, 7-Eleven, Narvesen og Sense.

På sikt vil også REMA 1000 og 7-Eleven i Danmark, og 7-Eleven og Pressbyrån i Sverige bli omfattet av avtalen. Årlig brutto medieomsetning for Reitangruppen i Norden er godt over 200 millioner kroner.

- Vi er spesielt glade for at vi får anerkjennelse for vår måte å jobbe tett og åpent med kunden på, vår kunnskap og satsing på nye medie- og kommunikasjonsmuligheter, samt gode mediekjøp, sier Eidholm.

REMA-sjef Marked Laila Sønstevold i REMA 1000 sier følgende om fornyelsen av kontrakten:

- Vi vurderer alle våre leverandører løpende, og nå var turen kommet til mediebyråene. Etter en omfattende vurdering av flere aktuelle mediebyråer falt valget på Carat i Norden. Vi har vært godt fornøyde med samarbeidet med Carat i Norge og Sverige, men det var viktig for oss nå å foreta en totalvurdering.

At valget falt på Carat sier hun først og fremst skyldes at de tror Carat vil gi dem mest igjen for medieinvesteringene våre.

- Carats kunnskap innen markedsføring og medier er også viktig for oss: Den gjensidige åpenheten vi har utviklet i samarbeidet gir oss trygghet på merverdien av å bruke Carat, sier hun i en melding.

Styreformann Tore Eidholm sier de kjenner både kunden og detaljhandelen godt etter et langvarig og tett samarbeid i Norge og Sverige.

- REMA 1000 har allerede over 100 forretninger i Danmark og har planer om ekspansasjon, og den utviklingen gleder vi oss til å være med på.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere