RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Reklamemarkedet vokser

Det norske reklamemarkedet fortsetter å vokse. De ni første månedene i 2003 vokste markedet med 14 prosent.

Totalt er det solgt reklame for 10,6 milliarder kroner de ni første månedene, viser en undersøkelse utført av ACNielsens Reklamestatistikk.

Tallene er basert på brutto priser, og tar ikke hensyn til eventuelle rabatter og andre trekk. Enkelte kategorier er endret, noe som gjør at tallene ikke er direkte sammenlignbare, men tendensen til vekst er tydelig, skriver Kampanje.

Veksten er ifølge ACNielsen størst i dagspressen og innenfor utendørsreklame. 88 aviser i undersøkelsen har solgt reklameplass for 4,9 milliarder brutto, en vekst på 18 prosent i forhold til samme periode i fjor.

Også TV-kanalenes reklameinntekter øker. TV 2, TVN, TV3 og ZTV har omsatt annonseplass for 3,3 milliarder kroner de første ni månedene av 2003, 9 prosent mer enn i samme periode i fjor.

I tillegg viser tallene for aktørene som deltok i undersøkelsen at markedet for utendørsreklame har økt med 39 prosent, ukepressen 10 prosent, fagpressen 7 prosent og radioreklame 15 prosent.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere