*Nettavisen* Nyheter.

Reklamen USA ikke får se

Foto: (Foto:EPA/Scanpix)

Budweiser har laget en reklame som viser den «egentlige grunnen» til Janet Jacksons puppe-glipp. Men reklamen får ikke gå på skjermen under årets Super Bowl. Se videoen her. HTML EMBED

28.01.05 10:20

Her er reklamefilmen USA ikke får se

En av de mest omtalte reklamene som er laget for Super Bowl, vil ikke bli vist sendedagen.

Annonsøren Anheuser-Busch har produsert en humoristisk reklame som viser hva som egentlig var grunnen til Janet Jacksons puppe-glipp under fjorårets Super Bowl.

Men det kriges om usømmeligheten skal vises. Jacksons stunt gav rundt en halv million klager.

Reklamen
Budweiser-reklamen viser en scenearbeider som vandrer rundt bak scenen en halvtime før showet i 2004. Han får ikke åpnet en Budweiser Light og velger å bruke bryst-kostymen til Jackson som opptrekker.

Under prosessen ødelegger han kostymet og velger fortvilet å prøve å fikse den med en tape. Den ødelagte biten forårsaker den største katastrofen i Super Bowls historie.

Rev av klærne
Det var Justin timberlake som rev av Janets klær under Super Bowl. Brystet hang og dinglet foran hele verden. Hendelsen skapte store overskrifter i etterkant.

Nettavisen ønsker en åpen og levende debatt.

Her kan du enkelt bidra med din mening.