RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Robbie Williams fronter Opera

Sist oppdatert:
Superstjernen Robbie Williams skal hjelpe det tyske mobilselskapet T-Mobile å få flere til å bruke Opera Softwares nettleser på mobiltelefonen.
I mars i år inngikk det tyske mobilselskapet T-Mobile og det norske programvareselskapet Opera Software en avtale som gikk ut på at den tyske mobilgiganten skulle inkludere Operas mobil-nettleser i sine telefoner.

T-Mobile har etablert programmet 'Web and Walk' der de markedsfører nettbruk over mobilen til kundene sine. En viktig del av dette programmet er nettopp nettlesere fra Opera Software.

De leverer både fullverdige mobilnettlesere til T-Mobile sine avanserte mobilmodeller, som de nye smart-telefonene fra Nokia og Motorola, samt Opera Mini. Dette er en mindre og lettere nettleser som fungerer til alle mobiltelefoner som har støtte for Java.

Stor reklamekampanje

Men skal det bli inntekter for Opera Software må T-Mobile sine brukere ta nettleseren i systemet i bruk. Når det gjelder brukere som har Opera Mini sin nettleser får det norske programvareselskapet betalt per aktiv bruker.

En aktiv bruker er definert som en bruker som bruker nettleseren minst en gang per kvartal. For hver bruker vil Opera få betalt mellom en og to euro per år. Blir det mange brukere så vil pengene altså renne inn i Opera-kassen.

T-Mobile har anslagsvis 83 millioner kunder globalt og 60 millioner bare i Europa, og teleselskapet satser nå knallhardt på at flere og flere bruker mobiltelefonen til å gjøre mer enn å snakke for å øke inntektene per kunde.

Nå har mobilselskapet hyret inn Robbie Williams som frontfigur for en massiv reklamekampanje som starter først i Tyskland. Men kampanjen skal også eksporteres til andre markeder der T-Mobile er inne.

- Veldig moro

- Vi synes det er veldig moro at T-Mobile kjører med så tung markedsføring med et produkt vi har laget, sier Eskil Sivertsen som er informasjonssjef for mobil i Opera Software til NA24 iMarkedet.

- At en så stor operatør som T-Mobile satser så tungt på mobilt internett betyr at vi har tenkt veldig riktig. Våre antagelser og projeksjoner begynner å ta form og viser seg å være riktige, sier Sivertsen til NA24 iMarkedet.

Han forteller at T-Mobile vil bruke betydelige midler og ressurser for å markedsføre sitt mobilprogram.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

sterke meninger

Nettavisen vil gjerne vite hva du mener om denne saken, og ønsker en frisk debatt i våre kommentarfelt. Vær saklig og respektfull. Les mer om Nettavisens debattregler her.

Gunnar Stavrum
sjefredaktør

comments powered by Disqus

Våre bloggere