RING: 02060 E-POST: 02060@nettavisen.no
Ønsker du å sende video eller andre dokumenter? Benytt 02060@nettavisen.no
Kontakt oss

Ryanair avviser sterk kritikk

(Foto. Ryanair)
Sist oppdatert:
På tross av skarp kritikk fra Forbrukerombudet rundt flyselskapets «gratis annonse», mener Ryanair markedsføringen er helt i tråd med retningslinjene.

Tidligere denne uken ble flyselskapet sterkt kritisert av Forbrukerombudet på grunn av en annonse hvor de «spanderer» billetter til kundene.

Forbrukerombudet kritiserer markedsføringen, fordi det ikke først og fremst fokuseres på skattene og avgiftene folk må betale.

- Vi er langt fra enige med Forbrukerombudet. I annonsene står det at du ikke betaler for selve flybilletten, men kun skattene og avgiftene. Vi bruker ikke ordet «gratis» om reisen, og det går klart fram at man må betale skattene og avgiftene selv, sier Ryanairs nordiske sjef Lotta Lindquist-Brosjö til Dagsavisen.

Mest sett siste uken

Lik Nettavisen her og få flere ferske nyheter og friske meninger!

Våre bloggere